“Deneme Yanılma Yöntemiyle Enduroculuk”

Kısaca halk arasında enduro tabir edilen yol endurosu motosikletimiz var diyelim. Bu sebeple doğal olarak zamanla toprak yola, araziye girmeye de niyetleniyoruz.

SONY DSC

 

İlk olarak karşımıza çıkan engel, lastik konusu oldu. %50 toprak,%50 asfalt bir lastik de aldık. Asfaltta kimi modeller ses yapıyor, duruma göre ıslak asfaltta ani frenlerde düz asfalt lastiğine göre üzücü tepkiler verebiliyor. Baktık ki zamanla çamurda bu yüzde elli lastikler gerçekten de yüzde elli değiller. Özellikle arazi sürüşlerinde dönüşlerde çok iş düşen kenar kısımları yeterince tutunma sağlayamıyor.

serhat2

Neyse gittik bu sefer TKC80, Mitas E09 gibi tam dişli bir çift lastik aldık.  Üzerine bir de gidip kendi motorumuzla arazi sürüş eğitimi aldık.

ser

Toprak yollar bize yetmedi. Çamura, ormanın içlerine de daldık. Motorumuzun üretim amacında olmayan yolları da zorladık diyelim. Sonra da gördük ki bizimle beraber arazide dolaşan arkadaşlarımız daha hafif arazi odaklı motorlarıyla çok daha rahat ediyorlardı.

serh

İşe tersten başladığımızın farkına vardık ama tek motorla herşeyi yapma derdine düştük bir kez, geri dönüş yok. Sonra bir de şu arazi motorlarını deneyelim dedik. Arazide hafifti ve çok rahattı.

se

Bu sefer de bu motorlarla asfaltta, rüzgarda, uzun yolda kendi motorumuzla olduğumuz kadar rahat edemedik.

IF

Kendi kendimizi motosikletimizle alakalı sorular sormaya başladık. Kuru ağırlığı kaç kg? Hafifletilebilir mi?

serhatt1

İlk olarak alüminyum çantalarımıza veda ettik. Egzozumuzu performans egzozla değiştirdik. Alüminyum çantalardan 1 kg, egzoztan ise tam tamına 3,5 kg kazanmıştık. Bu kilo kazanımının verdiği gazla annemizin mantısından 3 tabak da yemeyi ihmal etmedik. Ne de olsa arazide karbonhidrat yakacaktık.

smanti

Kısacası kendi motorumuzdan vazgeçme noktasına geldik. Bu sefer ikinci el DRZ400, sıfır Yamaha WR 250 bakmaya başladık.

sek

Sonra birden kendi motorumuzdaki avantajlardan kolaylıkla vazgeçemeyeceğimizi fark ediyoruz. Hemen rüzgarı önlemek için rally kit bakıyoruz.

kit

Plastik kitle bitmiyor. Kite uygun far seti ve gösterge paneli bakıyoruz. Euro para cinsinden fiyatları görünce gözlerimiz fal taşı gibi açılıyor.  Sonra depoyu da uzun yola uygun olacak şekilde büyütmek lazım.

kit2

Neyse depo pahalıymış. 2 tane rotopax takarız olur biter. hem uzun yola gidecekken kullanırım diyorum.Neyse rotapaxlar için demir uydurmak lazım.Yine mi demir? Motor biraz ağırlaşacak ama neyse nasıl olsa hafif motor, demir eklemekte sakınca yok.

de

Şimdi araziye giderken soft çanta ayarlamak lazım. Wolfmanin çantaları var hem de rotopaxlarla uyumlu.Kaç liraymış, uuuu.

Neyse yahu kısacası ;

Benim hafif enduro motosikletten anladığım insanın kendine yakışanı giymesiymiş. Eşşekten at, attan eşek olmayacağını anlayabilmekmiş. Elindekiyle mutlu olabilmekmiş.

serhatp

Fotoğraflar : Serhat KÜÇÜKLER, Erkin YEŞİL

www.motosikletliyasam.com