Büyüleyici bir güzellik Su Uçtu Şelalesi’nde kamp

864

Yazın bunaltıcı sıcağından ve şehrin kargaşasından az da olsa uzaklaşmak düşüncesiyle araştırma yaparken Su Uçtu Şelalesi adını duydum. Şelale fotoğraflarını gördükten sonra ise burada bir akşam kamp yapmaya karar verdim zira motosikletimle yol yapabilecek, fotoğraflar çekebilecek ve yemyeşil bir orman içinde yer alan güzel bir şelalenin hemen yakınında kamp yapabilecektim.

Şelaleye ulaşmak için öncelikle Bursa iline bağlı olan Mustafa Kemal Paşa ilçe merkezine ulaşmak gerekiyor. Burada kısa bir mola verip eksik malzemeleri aldıktan sonra Kayabaşı Köyü ve Muradiyesarnıç Köylerini takip ederek Şelaleye ulaştım. Yol virajlı olsa da asfalt ve çevresi ağaçlarla kaplı. Ayrıca şelaleye yaklaşırken stabilize ama harika manzaralı bir yol ayrımı da mevcut. Ben bu yolda sürme fırsatını da kaçırmadım tabii ki ☺

Su Uçtu Şelalesi Bursa’nın Mustafa Kemal Paşa ilçesine yaklaşık 18 km uzaklıkta. 38 metre yüksekliği ve gürül gürül sesiyle oldukça büyüleyici. Yaz aylarında su miktarı nispeten daha az. En yoğun suyun olduğu dönemler Şubat-Mart ayları imiş. Şelale fay hattı çökmesi sonucu oluşmuş. Şelalenin kendisi, çevresindeki ağaçlar ve kayaların oluşturduğu görüntü bir harika ve çok güzel fotoğraflar çekmeye müsait. Ayrıca şelalenin devamında küçük göletler ve minik şelaleler mevcut. Tertemiz bir havası var. Şehir hayatının stresli ve aşırı yorucu halinden uzaklaşmak isteyenler için birebir. Tek bir dezavantajı var hafta sonu piknik yapmak için gelenler ☹

Şelalenin suyu tek parça halinde göle dökülüyor. Dökülen su kayalara çarpıp yükseklere sıçrıyor. Şelalenin adının bundan dolayı Su Uçtu olduğu söylenmekte.

Motosikletimi girişteki otoparka park ettikten sonra şelale ve çevresinde kısa bir yürüyüş yaptım. Kamp kurmak için hemen otoparkın alt kısmındaki alanı tercih ettim. Böyle hem daha kısa bir mesafe için eşya taşımış oldum hem de sandalyeme oturduğum zaman şelale tüm heybeti ile karşımda idi. Gürül gürül akan suyun sesine ise bir süre sonra alıştım.

Şelalenin aşağı kısımları yürüyüş yapmak ve fotoğraf çekmek için ideal. Bu kısımda ara ara küçük göletler ve şelaleler bulunmakta. Benim gibi fotoğraf çekmeyi seviyorsanız bu bölgede epeyce bir zaman geçirebilirsiniz zira muhteşem bir manzara var karşınızda.

Eğer benim gibi haftasonu gitmeyi planlıyorsanız mümkün olduğunca erken gitmeye bakın. Eğer geç kalırsanız çadırınızı kurmak için düzgün ve güzel bir yer bulamayabilirsiniz. Akşam üzeri piknikçiler gittikten sonra doğayla başbaşa, sakin ve huzurlu bir akşam geçirebilirsiniz. Pazar günü ise sabah erkenden kalkıp kısa bir yürüyüş sonrası kahvaltınızı yapmanızı ve ayrılmanızı öneririm.